Načrtovanje uporabniške izkušnje UX oblikovalec
December 07, 2017Za začetek vam lhko kot oblikovalec z dolgoletnim stažem in izkušnjami pričnem zgodbo takole. Ste se vprašali kdaj zakaj je kljuka na vratih na zunanji stranici vrat - tista, ki se dejansko zapira in ne zraven pantov, ki držijo vrata. No ja pa pri tem pustimo dejstva, kot so ta, da so lahko vrata leva ali desna, to je zgolj le manjša posebnot. Verjetno se vam je vse to o kljuki na zunanji stranici vrat zdelo povsem logično, ni tako ? Seveda, tako da s tem ne gre izgubljati besed, ker to je dobra uporabniška izkušnja in je že sama kot taka postala samoumnevna. Kajti če bi bila pri pantih bi vrata prav težko odprli, ali pa celo ne. Nikoli se nisem spušal v to ali je to sploh mogoče, verjetno pa bi bilo dobro videti kakšen primer :). Stvari, ki so kot ta so izkušnje uporabnika, ki pomenijo ali bo ta vrata odprl n vstopil ali pač ne. Veliko je zade, ki se zdijo na prvi pogled samoumnevne (vrata na kljuko), mnogo pa je takih, o katerih je potrebno razmisliti, dobro oblikovno zasnovati strani te jih tudi potem izvesti. V večin primerov ko se delajo stvari serisjko za proizvodnjo, se tudi pripravi prototip modela, katerega uporabniki,večinoma so to naključni tudi testirajo. To nam pove, ali smo na pravi poti - ter kakšen odziv uporabnikov dobimo. V vmesnih fazah, je vedno še čas popraviti stvari, prav tako je z oblikovanjem. Naredijo se korekture, ali pa se oblikovalec po tem takem, če ni zadostno samoušečno odloči celo opustiti design in začeti z drugim, v večni primerov, pa dograditi modificirati obstoječega, da je model in uporabniška izkušnja konec koncev zadovoljiva. Pot do UX načrtovalca oziroma UX oblikovalca temelji v veliki meri na izkušnjah in seveda predhodnim znanjem oblikovanja, uporabe, načrtovanja, arhitekture. Dobre produkte in designe snujejo ljudje, ki imajo že določen del kilometrine na omejenih področjih.